maandag 23 augustus 2010

Welkom

Deze blog is speciaal opgericht om het project 'Sprankjehoop voor Sorubouly' onder de aandacht te brengen.
Mijn naam is Kim en ik heb deze blog aangemaakt in de hoop zo meer mensen te kunnen bereiken.
De tante van mijn vriend (Ilona Schlager) is de persoon achter dit project en zet zich in voor de bewoners van het kleine dorp Sorubouly in Burkina Faso, één van de armste landen van de wereld.

Het project is momenteel in volle gang en is zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen. Ik hoop dat jullie rustig de tijd nemen om te lezen wat het project inhoud en wat er al gerealiseerd is, de foto's gaan bekijken, deze blog gaan volgen en misschien wel een kleine bijdrage doen.

"Natuurlijk zijn er veel organisaties die zich inzetten voor mensen die in armoede leven. Toch bereikt de hulp niet iedereen. In het dorp Sorubouly leeft een kleine etnische stam van ongeveer 800 mensen: de Winye. Zij hebben geen waterputten of bouwland. Zij zijn volledig op zichzelf aangewezen. Helaas zie je dat steeds vaker. Hoe kleiner de etnische groep en hoe meer afgelegen ze liggen, hoe minder hulp ze krijgen van de hulporganisaties.
Deze mensen hebben niets. Geen water, geen eten, geen winkeltje en geen medicijnen. Niets om ze op weg te helpen naar een beter leven. En dat is wat ik voor ze wil doen: ze een kans geven om een bestaan op te bouwen. En die kans verdienen ze."
Ilona Schlager.

Deze blog zal regelmatig geupdate worden met nieuwe informatie.
Ook zal ik het reisverslag van afgelopen februari hier plaatsen.
Binnenkort meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten