dinsdag 18 juni 2013

Uitgesteld vertrek

Hallo lieve vrienden van Sprankje Hoop,

Jullie hebben al een tijd niets meer van mij gehoord. Dat komt omdat mijn blog niet werkte. Gelukkig is dit in het weekend hersteld en kan ik jullie dus weer op de hoogte houden.

Mijn reis is niet doorgegaan in januari. Op dindsdag toen ik vertrok sneeuwde het verschrikkelijk. Mijn broer en ik zijn dus etra vroeg naar Antwerpen vertrokken waar ik de trien zou nemen. We waren ruim op en tijd en ook de trein was op tijd. Met een gerust hart is mijn broer weer naar huis vertrokken alvorens mij te hebben uitgezwaaid. Helaas toen ik in Brussel arriveerde bleek de TGV een uur later te vertrekken in verband met de hevige sneeuwval. Echter niet getreurd zelfs dan zou ik op tijd op het vliegveld van "Paris Charles de Gaulle" arriveren. De TGV kon echter niet op volle snelheid rijden en daardoor kwam ik 2 uur later op het vliegveld aan. het vliegtuig stond nog net aan de grond, maar ik mocht niet meer mee. Ik heb uiteindelijk uren gewacht of er iets anders te regelen viel. Uiteindelijk bleek er niets te regelen en keerde ik onverrichter zaken naar Antwerpen terug.  Door al dat oponthoud ging er geen trein meer vanuit Antwerpen naar 's-Hertogenbosch. Ik heb toen mijn broer gebeld en die is mij in Antwerpen komen ophalen. Na18 uur reizen was ik uiteindelijk weer daar waar ik begonnen was namelijk THUIS.

Er is maar een beperkte tijd waarin je naar Burkina Faso kunt reizen om te bouwen en/of te planten, dat zijn de maanden: november, december en januari. Ik heb dus besloten om eind november naar Burkina Faso te reizen en daar uit te voeren wat ik van plan was.

Ik zou het liefst een schooltje in Zinakongo willen bouwen, maar dan heb ik nog 3500,00 euro nodig.
Mijn vraag aan jullie is dan ook om mij ook deze keer weer te steunen, het is immers al weer een jaar later. Ik wil nu het werk wat ik normaal in 2 jaren doe in 1 jaar doen, omdat ik een jaar heb overgeslagen. Ik hoop dat jullie daar aan mee willen werken en dit ook begrijpen.

Op het moment staat het sponsorgeld op 3500, 00 euro.
Ik heb begin juni 300,00 euro overgemaakt naar Zinakongo voor het kopen van schoolspullen voor alle 300 kinderen. Naar Sorobouly heb ik 350,00 euro overgemaakt; 300 euro voor schoolbenodigdheden en 50,00 euro voor kunstmest voor de tuin en de kleine boongaard.
Daarnaast heb ik 50,00 euro besteed aan het verzenden van apothekersbenodigdheden,washandjes, rompertjes, handdoeken en dekentjes voor het kinderziekenuisje in Boromo, waar ook de vrouwen bevallen.

Ik heb een briefje ontvangen waarin staat: "alles is goed ontvangen en wij zijn alle sponsors in Nederland heel erg dankbaar voor alle hulp, wij zullen voor jullie en jullie familie's bidden dat jullie heel gezond en gelukkig mogen leven".

Ik heb inmiddels weer heel wat nieuwe spullen die ik in november meeneem. Ik wil hiervoor iedereen bedanken en met name Thea, die met tassenvol nieuwe babyspullen komt. Alleen Thea zorgt al voor een volle koffer, bovendien heeft ze ook een weeskind geadopteerd in Zinakongo.

Ik hoop dat jullie mij weer willen en kunnen steunen om voldoende geld bijeen te krijgen om een schooltje in Zinakongo te bouwen.

Tot de volgende keer!!

Hartelijke groeten,
Ilona

Rabobank: 18 19 49 318 t.n.v. CHM Schlager o.v.v. Sprankje Hoop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten